Której z nas zdarza się nie tęsknić za domowymi obiadkami u mamusi? Zazwyczaj nie wymagały składników z górnych półek oraz wielogodzinnego stania przy garnkach, a dania były zdrowe i cieszyły oko. Dzisiejsza propozycja to ultraszybki przepis na obiad, przypominająca obiad jak u mamy. Wystarczy zaopatrzyć się w kaszę jaglaną, ulubione surówki z warzywniaka oraz… jajka. Zawierają one ogromną ilość różnych składników odżywczych, sprzyjają w odchudzaniu i pomagają w utrzymaniu zdrowej i smukłej sylwetki, ponadto chronią oczy, serce i inne narządy. Dlaczego jeszcze warto je jeść?

Bomba witaminowa
Zawierają w sumie 13 witamin i minerałów. Są między innymi źródłem witamin: A,E,D,K oraz B2, B9 i B12, a także kwasu pantotenowego. Oprócz tego zawierają fosfor, potas, cynk, żelazo, wapń oraz selen. Ponadto, żółtko jajka jest fantastycznym źródłem choliny, która przyczynia się do prawidłowego działania mózgu.

Białko w 100%
W jajku znajduje się pełnowartościowe białko, które jest świetnie przyswajalne przez nasz organizm łatwo przyswajalnego przez organizm.

Sprzymierzeniec w odchudzaniu
Jedno średniej wielkości jajko ma tylko 81 kalorii. Białko jajka sprawnie przyczynia się do stabilizacji poziomu cukru we krwi, co sprawia, że uczucie sytości utrzymuje się przez dłuższy czas. Białko wpływa również na rozwój masy mięśniowej.

Naturalny lek
Żółtko jaja zawiera luteinę, która poprawia widzenie, a także chroni gałkę oczną przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB oraz zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej. Zawarta w jajku luteina i zeaksantyna mają właściwości obniżające ryzyko wystąpienia raka jelita grubego oraz chorób serca.

Marlena Wilkowska

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany