Mimo, że jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców, to dietetycy zalecają jego spożywanie osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Mowa o awokado i właściwościach jego tłuszczy. Chodzi o kwas oleinowy (nienasycone kwasy tłuszczowe), który spala tkankę tłuszczową, a na dodatek wykazuje wiele zdrowotnych właściwości. Spożywanie awokado reguluje ciśnienie krwi, a na dodatek obniża cholesterol. Jak wybrać dobre awokado? Niezwykle istotne je to, aby owoc był dojrzały. Jak to poznać? Skórka awokado po naciśnięciu powinna się lekko uginać. Dojrzałe awokado z łatwością uda nam się obrać, z niedojrzałym mogą wystąpić pewne trudności. Wystarczy naciąć go wzdłuż i każdą z połówek przekręcić w przeciwnym kierunku. W ten sposób ukaże się nam intensywnie zielony miąższ z brązową pestką w środku. Można z niego przyrządzić pyszną pastę na kanapkę. Jest do dobra alternatywa na np. drugie śniadanie.

Co potrzebujesz? Przepis na około  4 kanapki

– pół awokado;

– jedno lub dwa jajka;

– pół soku z cytryny;

– kilka plastrów wędzonego łososia;

– kilka kromek pieczywa pełnoziarnistego lub płatów ryżowych;

– jeden ząbek czosnku;

– łyżka oliwy z oliwek;

– kilka łyżek chrzanu;

– koperek;

– sól, pieprz.

Awokado obierz ze skórki, pokrój na drobne kawałki. Jajka ugotuj, ostudź i również pokrój na małe kawałeczki. Aby pasta była jednolita, możesz do zmiksowania awokado z jajkiem użyć blendera. Do masy dodaj sok z cytryny, drobno pokrojony ząbek czosnku oraz łyżkę oliwy. Przypraw solą i pieprzem. Na pieczywo wyłóż opcjonalnie chrzan, a następnie pastę. Dodaj plaster łososia i koperek.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany