Lekka i zdrowa kolacja – sałatka z tuńczykiem

Należy je jeść jak najczęściej, bo nie od dziś wiadomo, że ryby to samo zdrowie. Zawierają kwasy OMEGA -3, które są niezbędne do pracy mózgu i serca. Co więcej mają korzystny wpływ na naszą cerę i nasze włosy. Tuńczyk zawiera mnóstwo białka i co ciekawe jest rybą niskokaloryczną, tak więc świetnie nadaje się na kolację.

Co potrzebujesz? (składniki na 2 porcje)

– puszka tuńczyka w sosie własnym (ok. 170 g)

– kilka garści sałaty, proponuję mix salat z roszponką;

– połowa cebuli;

– jedna papryka;

– dwa pomidory;

– 120 g sera feta;

– 3 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżeczki musztardy delikatesowej, sok z cytryny (z połówki), szczypta pieprzu, szczypta suszonego oregano (składniki do sosu)

Sałatę umyj, pokrój dowolnie warzywa i ser feta. W międzyczasie przygotuj sos. Wymieszaj dokładnie ze sobą oliwę, musztardę i sok z cytryny i na końcu przypraw wedle uznania. Na talerz wyłóż w pierwszej kolejności sałatę, następnie cebulę i pozostałe warzywa. Polej sosem. Następnie wyłóż tuńczyka i ser feta i ponownie polej sosem. To świetna propozycja dla zapracowanych kobiet, które lubią zjeść smacznie, lekko i na dodatek nie mają czasu na wieczorne stanie przy garnkach. Przygotowanie dzisiejszej propozycji zajmie zaledwie 10 minut.

Autor: Marlena Wilkowska

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany