Papryka faszerowana ryżem brązowym w towarzystwie kurczaka

Drogie Panie, jakiego ryżu używacie w Waszych kuchniach? Porównując brązową odmianę z popularnym białym jego bratem można odkryć zaskakujące i ciekawe rezultaty. Wniosek jest jeden. Jeśli nie chcecie białego ryżu zupełnie zastąpić na naturalny, czyli brązowy, to na pewno warto od czas do czasu sięgać po niego.

ryżBrązowy kontra biały ryż

Ryż brązowy charakteryzuje się większą ilością błonnika. O ile? O 349%! Posiada o 219% więcej magnezu, o 203% więcej witaminy, o 185 % więcej witaminy B6 oraz o 19% więcej białka. Skąd tyle składników? Ten bogaty skład ryż brązowy zawdzięcza swoim srebrnym łupinkom ziaren. Wśród różnic nie można również zapomnieć o niskim indeksie glikemicznym ryżu brązowego. Przy zestawieniu ze sobą obu tych produktów rozbieżność pomiędzy nimi wynosi 15. Cecha ta wpłynęła na jego wykorzystanie w terapii cukrzycy oraz jako naturalny środek regulujący poziom cukru we krwi. Wcześniej wspomniana otoczka zawiera tłuszcz obniżający stężenie cholesterolu we krwi, a także wydłuża czas uczucia sytości.

Chcesz schudnąć? Sięgnij po ryż brązowy

Jeśli nie chcesz przytyć, a wręcz przeciwnie, chciałabyś zrzucić kilka zbędnych kilogramów to spore ilości  białego ryżu w diecie mogą pokrzyżować twoje plany. W 100 gramach niewinnie wyglądających, białych ziarenek jest bowiem aż 350 kcal. To nie koniec złych informacji. Biały ryż jest  źródłem cukrów prostych, szybko trawionych i łatwo przyswajanych przez nasz organizm, co z pewnością nie ułatwi odchudzania. Co więcej, biały ryż ma też wysoki indeks glikemiczny, a co za tym idzie, po spożyciu ryżu białego wzrasta poziom cukru we krwi. Co to oznacza? Zjedząc biały ryż zgłodniejesz szybciej niż po spożyciu brązowej jego odmiany.

Przepis na paprykę faszerowaną brązowym ryżem w towarzystwie kurczaka

Co potrzebujesz? Przepis na 4 porcje

– 4 papryki czerwone;

– 100 gram brązowego ryżu;

– 40 gram mięsa mielonego z piersi kurczaka;

– puszka pomidorów w puszcze;

– pół czerwonej cebuli;

– oliwa z oliwek do smażenia;

– ulubione zioła; sól, pieprz

Papryki umyj, przetnij i wydrąż, delikatnie przypraw solą. W tym czasie zgodnie z instrukcją na opakowaniu – ugotuj ryż brązowy. Pamiętaj, że gotuje się dłużej niż biały ryż, przeważnie powinno się go gotować około 30 minut. Na patelni podsmaż pokrojoną cebulkę oraz mięso mielone. Dopraw je sola, pieprzem i ulubionymi ziołami. Na końcu dodaj pomidory z puszki w zalewie. Ugotowany ryż wymieszaj dokładnie ze składnikami z patelni. Powstałym farszem wypełnij papryki i wstaw je na 30 -35 min do piekarnika. Temperatura pieczenia: 200-210 stopni.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany