Jest lekka, zdrowa i pożywna. Sałatka z brokułami, jajkami i pieczonym indykiem to prawdziwa bomba witaminowa. O właściwościach jajek wspominaliśmy już w artykule „Jajko w roli głównej”. Naprawdę warto je jeść, podobnie jak brokuły oraz indyka. Dziś skupmy się jednak na wartościach odżywczych brokuły. Na koniec podamy również, tradycyjnie – przepis na powyższą, apetyczną sałatkę, która może zagościć na Twoim stole zarówno podczas lunchu, jak i kolacji.

Bomba witamin i minerałów

vegetable-2261024_960_720Brokuły to przede wszystkim doskonałe źródło jednego z najsilniejszych antyoksydantów – witaminy C. Podobnie, jak inne zielone warzywa, zawierają także mnóstwo witaminy K, która w naszym organizmie odpowiada przede wszystkim za prawidłowy przebieg procesów krzepnięcia krwi, a także oczyszczający chlorofil. 100 gramów, czyli mniej więcej jedna spora garść surowych brokułowych różyczek, zapewni nam pełną dzienną dawkę obydwu tych witamin. Ze względu na zawartość witaminy B9, czyli kwasu foliowego, brokuły to dobre uzupełnienie diety kobiet, zwłaszcza tych starających się o dziecko oraz przyszłych mam. Dostarczą nam również innych witamin z grupy B, szczególnie B2, B5 i B6. Spośród składników mineralnych najwięcej w nich manganu i fosforu. Brokuły zawierają ponadto korzystne dla zdrowia naszych oczu karotenoidy – luteinę i zeaksantynę. Są przy tym niskokaloryczne – 100 g, dostarczy nam około 34 kcal.

Przepis na sałatkę z brokułami, jajkami i indykiem

Co potrzebujesz? (przepis na 2 osoby)

– średniej wielkości brokuł;

-3-4 jajka;

– kilka plastrów pieczonego indyka;

– 2 pomidory i pół żółtej papryki (opcjonalnie);

– jogurt naturalny, koper włoski, sól (składniki do sosu);
Brokuły oraz jajka ugotuj tak, jak lubisz. Przygotuj w ulubiony sposób indyka w piekarniku. Pokrój warzywa, oraz wymieszaj składniki sosu. I… już! To naprawdę ekspresowe, zdrowe i na dodatek niskokaloryczne danie. Koniecznie spróbuj.

Marlena Wilkowska

 

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany