Kto z nas nie lubi makaronu? Dodajemy go do zup, sałatek, bądź stanowi on bazę dania głównego. Mowa o makaronie. Jest pożywny, ale i bogaty w zbędne kalorie. Alternatywą dla pszennego, tj. tzw. białego makaronu, który zazwyczaj gości w naszych kuchniach jest taki, wykonany z pełnego ziarna, czyli brązowy. Na rynku nie brakuje tego typu produktów, które zawierają żyto lub orkisz. Razowe makarony mają w swoim składzie takie składniki jak fosfor, mangan czy witamina B1, które dla naszego organizmu stanowią nieocenione właściwości. Co ciekawe, brązowy makaron ma o 4 razy więcej błonnika od białego. Reasumując, makarony z pełnego ziarna trawią się dłużej, co sprawia, że nie mamy ochoty na podjadanie między posiłkami.

Składniki na dwie porcje

– 200 g makaronu brązowego z orkiszem;

– 130 g pomidorów suszonych (połowa klasycznego słoiczka) w ziołowej zalewie;

– 3-4 garście świeżej rukoli;

– 100 g słonecznika łuskanego;

– 100 g sera feta (wersja light);

– kilka pomidorków koktajlowych (opcjonalnie);

– oliwa z oliwek do uprażenia ziaren słonecznika;

-sól, pieprz (do smaku).

Przygotowanie

Makaron gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu, al dente. W tym czasie kroimy w paski suszone pomidory, w kostkę natomiast ser feta. Myjemy rukolę. Ugotowany makaron płuczemy zimną wodą i odstawiamy do ostygnięcia. Na rozgrzaną patelnię wlewamy kilka kropel oliwy z oliwek, następnie wsypujemy ziarna słonecznika. Prażymy kilka minut, ciągle mieszając (słonecznik również musi się ostudzić). Prażony słonecznik nada sałatce wyrazistego smaku. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i… gotowe. Sałatkę podajemy na zimno. Czas przygotowania dania to około 20 minut. Życzymy smacznego.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany