Wypłukuje toksyny z organizmu, przyspiesza metabolizm, pomaga w procesie odchudzania, pozytywnie wpływa na wygląd skóry i samopoczucie. Mowa o wodzie. O jej pozytywnych właściwościach można pisać długo…

Ile powinniśmy pić wody?

Przyjmuje się, że człowiek powinien dostarczać 1 ml wody na 1 kcal spożywanego pokarmu lub 30 ml na 1 kg (albo 1litr na 30kg) masy ciała, co w praktyce przekłada się na około 1,5 – 3,5 litrów wody dziennie. Wraz ze wzrostem aktywności ruchowej oraz temperatury otoczenia należy zwiększać jej spożycie. Możesz też podzielić swoją aktualną wagę przez 30 wtedy dokładnie będziesz wiedzieć ile pić wody dziennie. Bardzo ważne jest picie wody zaraz po przebudzeniu i to właśnie wtedy powinniśmy wypijać największą jej ilość w ciągu dnia. Aby wiedzieć dokładnie, jaka to ilość uzyskany wynik podziel jeszcze na 3. Zaleca się, aby kobiety w ciąży wypijały, co najmniej 8 szklanek płynów dziennie. Przyszłe matki cierpiące na nadciśnienie powinny pić nawet do 4,5 litra dziennie w małych porcjach. Dzieci również powinny pić dużo wody. Wylicz dzienne zapotrzebowanie na wodę swojej pociechy. Woda jest niezbędna do prawidłowego rozwoju organizmu. Dzieci są w ciągłym ruchu, dlatego znacznie częściej odczuwają pragnienie niż dorośli. Zadbajmy o zdrowy nawyk już od najmłodszych lat.

Pamiętaj

Ilość spożywanej codziennie wody zależy od wielu czynników, między innymi od temperatury powietrza, wilgotności, wysokości nad poziomem morza, trybu życia oraz czynników fizjologicznych. Nawet jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, nie powinnaś zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. W przypadku osób aktywnych fizycznie wypijanie wystarczająco dużych ilości wody to absolutna konieczność.

M.W.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany